91 - KZ III U-2

OO-MAT, OY-AAT

 

LOG

19.09.46: Stb.vinge del 2313 kontrolleret

20.09.46: Stb.vinge del 2363 kontrolleret

23.09.46: Tegning nr. 1102-05 kontrolleret

01.12.46: Første flyvning

02.12.47: Belgisk Ldb udstedt som OO-MAT, men Ntu

02.12.46: LDB  nr. 212 udstedt

18.08.47: Reg. OY-AAT til Viggo Sylvest Jensen, Hillerød

24.11.60: Sylvest Jensens Luftfoto A/S, Hillerød

30.06.64: Sylvest Jensens Luftfoto, Hillerød

01.03.66: Indvendig kontrol af stb.vinge hos Bent Halling

18.03.66: Sylvest Jensen Luftfart A/S, Hillerød

22.04.67: Bent Christensen, Ikast

06.08.68: K. Skytte Hansen, Karup

16.10.69: N. Chr. Madsen, Højslev

22.06.71: Henning Nielsen, København

13.12.72: Robert Bruun, Glesborg

16.05.79: Steen Lunau Madsen, Ringsted

25.04.80: Vagn Erling Martinsen, Bagsværd

08.06.80: Nødlandede ved Frederikssund Syd, pga. defekt benzintilførsel. Ved finaledrej til nødlanding stopper motoren. Ved kontakt med jorden brød understel sammen og bøjede ind under kroppen. Propel og højre vinge beskadiget og rørstel
bøjet

13.10.81: B.C. Aero Engine v/Bent Christensen, Ikast

20.05.85: Slettet. Vrag befinder sig EKHG

 

DOKUMENTER

 

 

BILLEDER

91-OY-AAT-2.jpg
Sylvest Jensen

91-OY-AAT-1.jpg 

91-OY-AAT-3.jpg
Sylvest Jensens Luftcirkus

91-OY-AAT-7.jpg
Sylvest Jensens Luftcirkus

91-OY-AAT-8.jpg
Sylvest Jensens Luftcirkus

91-OY-AAT-4.jpg
Skovlunde (foto - MW)

91-OY-AAT-5.jpg
Stauning - Jørgen Koldsø

91-OY-AAT-6.jpg
EKHG 08-03-1989 (foto - EF)