51 - KZ III U

51, 61-612, OY-ACG

 

LOG

15.02.46: Luftfartøjsjournal påbegyndt

16.02.46: Blackburn Cirrus Minor II nr. 4054 monteret

19.02.46: Transporteret til Kastrup

20.02.46: Monteret og kontrolleret

23.02.46: Første flyvning. Pilot Viggo Kramme. tid: 30 min

26.02.46: 2. prøveflyvning , 20 min. ført af K.G. Zeuthen

01.03.46: LDB nr. 143 udstedt

18.03.46: Modtaget af Flyvevåbnet i Kastrup og fløjet til Værløse af Kpt. Johansen

Flyvetid i marts 46   8:15t

T.T. 9:05t

Flyvetid i april 46   15:30t

T.T. 24:35t

02.05.46: Flyveskolen LMST AVN

29.05.46: Under en flyvning fra Aunø til Kastrup bliver flyet beskudt over lejren ved Mosede. Ljt. Holm Jensen ramtes i foden og måtte efter landing i Kastrup på sygehuset. Passager Grønning

Flyvetid maj 46   27:35t

T.T. 52:10t

06.06.46-12.07.46: CVV - rep. efter skudepisode

00.07.46: Fløjet Kastrup-Værløse

12.07.46: Prøvefløjet (Bruhn) og tildelt Sjællandske Flyveafdeling, Værløse

27.08.46: Nødlanding ved Fårevejle i forbindelse med dårligt vejr og mørke (Sgt. N. Christensen)

28.08.46: Fårevejle-Værløse

Flyvetid august 46   44:55t

T.T. 121:05t

04.09.46: 25 timers eftersyn foretaget

Flyvetid september 46   42:35t

T.T. 160:20t

Flyvetid oktober 46   30:00t

T.T. 190:20t

Flyvetid november 46   18:00t

T.T. 208:20t

15.12.46: Afprøvning af støjdæmper

Flyvetid december 46   7:05t

T.T. 215:25t

Flyvetid januar 47   6:05t

T.T. 221:30t

27.01.47: CVV - eftersyn. Motor udtaget for topeftersyn

18.04.47: Motor monteret igen

22.04.47: 1. Esk., Værløse

29.04.47: Prøvefløjet efter topeftersyn

Flyvetid april 47   0:35t

T.T. 222:05t

29.05.47: 25 timers eftersyn foretaget

Flyvetid maj 47   27:00t

T.T. 249:05t

11.06.47: Fartmåler udskiftet

17.06.47: Fartmåler igen udskiftet

Flyvetid juni 47   15:55t

T.T. 265:00t

27.06.47: Venstre haleplan beskadiget under landing (KN. E.M. Jensen)

01.09.47: Nyt haleplan og højderor af serie 41 monteret efter tegning nr. 1113

09.09.47: Til Teknisk tjeneste, Værløse

30.10.47: Motor nr. 4054 udskiftet med motor nr. 4567

31.12.47: T.T. 280:00t

02.48?: Omregistreret 61-612

01.06.48: Total tid 308:10t

01.08.48: HG 4 Værløse

11.11.48: CVV for eftersyn

31.12.48: T.T. 328:20t

00.05.49: 5 ESK Karup Flp

00.11.49: HG 4

00.01.50: HG 7 Værløse.

00.08.50: WFU - til depothangar

00.02.51: Taget ud af tjeneste

16.02.51: Udgået af Flyvevåbnet

Solgt som civil OY-ACG - byttet med SG38 91-913 og Grunau Baby IIB 94-946 (Grum- Schwensen)

09.04.51: Fløjet fra Værløse til Kastrup af Thorvald Jensen

21.04.51: Sofus Grum-Schwensen, Allerød

Nødlanding ved Hjo i Sverige. Grundet dårligt vejr nødlandes, hvorved  flyet bliver så beskadiget, at det må transporteres til Danmark pr. lastbil

23.02.63: Arendt Petersen, Birkerød

05.12.64: Stjernqvist`s Bilskole, København

28.09.65: Jens Rauff Hansen, Højslev

26.11.66: Svend Breinbjerg og Ruth Bach, Ejstrupholm

05.01.72: Svend Breinbjerg, K. Høgfeldt Hansen og Johs. Buch, Ejstrupholm

19.03.73: Søren Bukkehave, Tåsinge

19.04.91: Anton Højland, Smørum (senere Stauning)

01.02.99: Set Stauning i adskilt stand

 

DOKUMENTER

 

 

BILLEDER

51-612-1.jpg
(foto - FLV)

51-612-2.jpg

51-OY-ACG-2.jpg

51-OY-ACG-3.jpg
Alice Grum-Schwensen

51-OY-ACG-1.jpg
Tåsinge 10-06-1987 (foto - MA)