186 - KZ VII U-4/U-8

63-623, O-623, OY-ATJ

 

LOG

19.02.48: Motor Continental C-125-2 c/n. 1922-6-2 (flv. nr. 1606) monteret hos KZ Aero

21.07.48: Propel Airscrew c/n. 85089 monteret hos KZ Aero

26.07.48: c/d

30.07.48: Første flyvning

02.08.48: Modtaget af Flyvevåbnet

02.08.48: Leveret til Flyveskolen LMST AVN

05.08.48: Luftdygtighedsbevis nr. 290 udstedt

31.01.49-21.02.49: SAI - montering af kastbare døre

10.01.50-18.01.50: SAI - reparation af venstre plantip

25.04.50: Propel 85089 afmonteret og 85078 monteret

22.06.50-26.06.50: SAI - reparation af haleplan.

01.08.50: LMST AVN. T.T. 516:55t

02.08.50-07.09.50: Depothangar, Værløse for motorskift

Motor Continental C-125-2 c/n. 1922-6-2 (flv. nr. 1606) udtaget d. 26.08.50

Motor Continental C-125-2 c/n. 1911-6-2 (flv. nr. 1603) monteret

28.08.50: VHF radio type AVIA monteret

01.01.51: FLSK FSNAVN   T.T. 676:30t

12.01.51-20.03.51: SAI - SE   T.T. 677:20t

24.10.51-19.11.51: SAI - reparation. Bl.a. blev højre forreste tagrude udskiftet og halehjulsinstallation adsk. renset, rep. kontrolleret og monteret

01.01.52: T.T. 881:25t

08.05.52: Stik for jordbatteri monteret hos SAI

21.10.52: SAI - HE   T.T. 1111:30t 

Motor Continental C-125-2 c/n. 1911-6-2 (flv. nr. 1603) og propel 85078 afmonteret

31.12.52: Motor Continental C-125-2 c/n. ??  (flv. nr. 1607) monteret

07.01.53: Propel 85088 monteret

08.01.53: 1200t eftersyn udført hos SAI

13.10.53: Propel 85088 afmonteret og 87619 monteret

21.12.53: T.T. 1357:05t

20.05.54: Mindre havari

02.02.55: STVSKP

07.05.55: Nødlanding ved Sengeløse p.g.a. et kraftigt regnvejr (FL2 A.V. Laursen)

11.06.55: Propel 87619 afmonteret og 85080 monteret

15.07.55-20.09.55: SAI 1800 timers eftersyn. Lærredsbeklædning udskiftet på hele flyet. 3 stk. tagruder udskiftet, nyt indtræk i kabine, alle instrumenter udskiftet samt halehjulsstel ændret til slæbeanordning

15.07.55: Motor Continental C-125-2 c/n. ??? (flv. nr. 1607) afmonteret

19.09.55: Motor Continental C-125-2 c/n. ??? (flv. nr. 1601) monteret

20.09.55: FLSK FSNAVN

01.11.55: STV SKP

18.11.55: Højre MLG brækkede under taxi på Kirstinesminde (FL1 Aa. H. Mathiesen)

19.11.55: Propel 85080 afmonteret efter havari og 87619 monteret

21.11.55: Inspektion af luftfartøjet efter sammenbrud af understel (af nr.23 FMK)

16.04.56. Propel Airscrew 87619 afmonteret efter havari

17.04.56: Propel Airscrew 85794 monteret

23.05.56: Propel Airscrew 85794 udskiftet med Aeromatic 9324-A

01.06.56: Havareret ved AOP flyvning. Adskilt og transporteret til SAI (?)

08.06.56-28.07.56: Havarireparation hos SAI. Div. rep. specielt venstre side - bl.a. vinge

11.06.56: Propel Aeromatic 9324-A afmonteret

27.07.56: Propel Airscrew 87617 monteret

01.10.56:  Propel Airscrew 87617 afmonteret

02.10.56: Propel Aeromatic 8661-A monteret Stationsværksted Skrydstrup

06.04.57: Propel Aeromatic 8661-A afmonteret (bladrod revnet) og Airscrew 87617 monteret

29.05.57-07.08.57: SAI, SE (2400t)  (bl.a. udskiftning af højre frontrude, venstre forreste tagrude, højre kabinerude, dæk udsk. div. instrumenter, lærred på landeklapper, højde-og sideror skiftet). Motor og propel, se nedenfor

07.06.57: Motor Continental C-125-2 c/n. ??? (flv. nr. 1601) samt propel Airscrew 87617 afmonteret

02.08.57: Motor Continental C-145-2 c/n. ???  monteret (flv. 1908) (Typeændring til U-8)

07.08.57: Ny propel Aeromatic c/n.9780-A monteret

07.08.57: SNF SKP

09.07.58: 4.PE

22.06.59: Motor Continental C-145-2 c/n. ??? udtaget til eftersyn for bankelyde i cyl. no.6

22.06.59: Motor Continental C-145-2 c/n.6351 (flv. nr.1904) monteret

24.07.59: Større flyhavari

18.08.59: Propel Aeromatic  c/n. ??? afmonteret efter havari. Aeromatic 9661-A monteret

22.08.59-27.08.59: SAI - inspektion af svejsning

23.09.59: 1.PE

02.01.60: T.T.  2902:00t

12.03.60: 2.PE

22.03.60: 3.PE

01.06.60-04.07.60: SAI, HE (SE nr 5) (3000t) Lærred fornyet på fuselage samt omregistreret til O-623. Nyt indtræk i kabine, 3 stk. ruder i døre, optrin ændret til Type KZ X

16.07.60: 1.PE

15.08.60: 2.PE. Højre hjulnav udskiftet

03.09.60: 3.PE. Nyt dæk på halehjul

29.09.60: 4.PE

22.10.60: 1:PE

01.01.61: T.T. 3104:15t

23.01.61: 2.PE. Venstre trækstræber med kardanled og bolte udskiftet

27.03.61: 3.PE. Højre hovedunderstel og hjulnav udskiftet samt nye dæk på hovedhjul

19.04.61-04.05.61: HVÅ - modifikationer

04.05.61: Bemaling med aluminiumsfarve foretaget HVÅ

20.07.61: Propel Aeromatic 9661-A udskifter med Aeromatic 9776-A

26.10.61: Mindre havari (groundloop?)

04.12.61: 3.PE Højre understel, stræber, hovedhjul, plan, balanceklap, flap samt højderor udskiftet

01.01.62: T.T. 3378:55t

07.06.63-19.08.63: Scanaviation - IRAN

28.08.63: Landingshavari på FSN VAN. Flyet "hønsede" under landingen, og under korrektionerne ramte flyet banen så hårdt, at højre MLG brækkede (FL1 J.H. Sørensen)

09.63-?: Scanaviation for reparation

08.04.65: Scanaviation for radiomod. UHF radio monteret, 2 forreste tagruder, 2 dørruder udskiftet. T.T. 3969:30t

12.07.66-21.09.66: Scanaviation - IRAN

24.04.69: Taxiuheld på FSN SKP (PL. W.B. Sørensen)

21.05.69: Kollision med personbil under taxi på Arnborg (FL1 F. Sørensen)

01.06.69: Artilleriflyvebatteriet FSNVAN

02.09.69-01.70: Scanaviation - IRAN samt 4.PE

17.05.71: Motor nr. 6444-D-2-2 indbygget

01.07.71: Hærens Flyvetjeneste FSNVAN

03.72-04.72: Scanaviation

06.12.72-21.03.73: Scanaviation - IRAN

04.10.74: Continental C-145-2 c/n. 8116-D-3-2 monteret ved FVK VAN

28.04.77: Udgået af tjeneste. T.T. 6325:40t

28.04.77: Tildelt FSN SKP Svæveflyveklub

29.04.77: Afleveret til FSN SKP Svæveflyveklub

12.08.77: Registreret OY-ATJ til Flyvematerielkommandoen, Vedbæk. LDB nr. 1676 (bruger: FSN SKP Svæveflyveklub)

31.12.95: T.T. 7473:25t

29.12.96: T.T. 7524:50t

02.06.97: Motor Cont.C-145-2 c/n. 8116-D-3-2 adskilt og insp. for korrosion og unormalt slid (FO Flyservice, Herning)

02.11.97: T.T. 7570:15t

30.12.98: T.T. 7629:30t

30.10.99: T.T. 7677:25t

01.03.00: Rep. af venstre vinge og balanceklap (FO flyservice, Herning)

28.10.00: T.T. 7724:50t

26.12.01: T.T. 7772:50t

19.09.02: T.T. 7822:20t

26.10.03: T.T. 7864:15t

08.12.04: T.T. 7878:55t

18.04.05: Overdraget til FSN SKP Svæveflyveklub for 1 krone (underskrevet d. 9.5.05 af Niels B. Sørensen)

08.06.05: FSN SKP Svæveflyveklub, Vojens

08.05.09: Aflæsning:

Halehjul: Del nr. 4031 / Dato 2.6.67 / Tegning nr. 1161-01 U5

23.03.10: Danmarks Flymuseum, Stauning

 

DOKUMENTER

 

 

BILLEDER

186-O-623-1.jpg
(foto - MAP) 

186-O-623-2.jpg
(foto - FLV)

186-OY-ATJ-1.jpg
KZ-Rally Stauning 12-06-1993

186-OY-ATJ-2.jpg
Danmarks Flymuseum 21-03-2009 (foto - MA)