63-623, O-623, OY-ATJ
LOG
19.02.48: Motor Continental C-125-2 c/n. 1922-6-2 (flv. nr. 1606) monteret hos KZ Aero
21.07.48: Propel Airscrew c/n. 85089 monteret hos KZ Aero
26.07.48: c/d
30.07.48: Første flyvning
02.08.48: Modtaget af Flyvevåbnet
02.08.48: Leveret til Flyveskolen LMST AVN
05.08.48: Luftdygtighedsbevis nr. 290 udstedt
31.01.49-21.02.49: SAI - montering af kastbare døre
10.01.50-18.01.50: SAI - reparation af venstre plantip
25.04.50: Propel 85089 afmonteret og 85078 monteret
22.06.50-26.06.50: SAI - reparation af haleplan.
01.08.50: LMST AVN. T.T. 516:55t
02.08.50-07.09.50: Depothangar, Værløse for motorskift
Motor Continental C-125-2 c/n. 1922-6-2 (flv. nr. 1606) udtaget d. 26.08.50
Motor Continental C-125-2 c/n. 1911-6-2 (flv. nr. 1603) monteret
28.08.50: VHF radio type AVIA monteret
01.01.51: FLSK FSNAVN T.T. 676:30t
12.01.51-20.03.51: SAI - SE T.T. 677:20t
24.10.51-19.11.51: SAI - reparation. Bl.a. blev højre forreste tagrude udskiftet og halehjulsinstallation adsk. renset, rep. kontrolleret og monteret
01.01.52: T.T. 881:25t
08.05.52: Stik for jordbatteri monteret hos SAI
21.10.52: SAI - HE T.T. 1111:30t
Motor Continental C-125-2 c/n. 1911-6-2 (flv. nr. 1603) og propel 85078 afmonteret
31.12.52: Motor Continental C-125-2 c/n. ?? (flv. nr. 1607) monteret
07.01.53: Propel 85088 monteret
08.01.53: 1200t eftersyn udført hos SAI
13.10.53: Propel 85088 afmonteret og 87619 monteret
21.12.53: T.T. 1357:05t
20.05.54: Mindre havari
02.02.55: STVSKP
07.05.55: Nødlanding ved Sengeløse p.g.a. et kraftigt regnvejr (FL2 A.V. Laursen)
11.06.55: Propel 87619 afmonteret og 85080 monteret
15.07.55-20.09.55: SAI 1800 timers eftersyn. Lærredsbeklædning udskiftet på hele flyet. 3 stk. tagruder udskiftet, nyt indtræk i kabine, alle instrumenter udskiftet samt halehjulsstel ændret til slæbeanordning
15.07.55: Motor Continental C-125-2 c/n. ??? (flv. nr. 1607) afmonteret
19.09.55: Motor Continental C-125-2 c/n. ??? (flv. nr. 1601) monteret
20.09.55: FLSK FSNAVN
01.11.55: STV SKP
18.11.55: Højre MLG brækkede under taxi på Kirstinesminde (FL1 Aa. H. Mathiesen)
19.11.55: Propel 85080 afmonteret efter havari og 87619 monteret
21.11.55: Inspektion af luftfartøjet efter sammenbrud af understel (af nr.23 FMK)
16.04.56. Propel Airscrew 87619 afmonteret efter havari
17.04.56: Propel Airscrew 85794 monteret
23.05.56: Propel Airscrew 85794 udskiftet med Aeromatic 9324-A
01.06.56: Havareret ved AOP flyvning. Adskilt og transporteret til SAI (?)
08.06.56-28.07.56: Havarireparation hos SAI. Div. rep. specielt venstre side - bl.a. vinge
11.06.56: Propel Aeromatic 9324-A afmonteret
27.07.56: Propel Airscrew 87617 monteret
01.10.56: Propel Airscrew 87617 afmonteret
02.10.56: Propel Aeromatic 8661-A monteret Stationsværksted Skrydstrup
06.04.57: Propel Aeromatic 8661-A afmonteret (bladrod revnet) og Airscrew 87617 monteret
29.05.57-07.08.57: SAI, SE (2400t) (bl.a. udskiftning af højre frontrude, venstre forreste tagrude, højre kabinerude, dæk udsk. div. instrumenter, lærred på landeklapper, højde-og sideror skiftet). Motor og propel, se nedenfor
07.06.57: Motor Continental C-125-2 c/n. ??? (flv. nr. 1601) samt propel Airscrew 87617 afmonteret
02.08.57: Motor Continental C-145-2 c/n. ??? monteret (flv. 1908) (Typeændring til U-8)
07.08.57: Ny propel Aeromatic c/n.9780-A monteret
07.08.57: SNF SKP
09.07.58: 4.PE
22.06.59: Motor Continental C-145-2 c/n. ??? udtaget til eftersyn for bankelyde i cyl. no.6
22.06.59: Motor Continental C-145-2 c/n.6351 (flv. nr.1904) monteret
24.07.59: Større flyhavari
18.08.59: Propel Aeromatic c/n. ??? afmonteret efter havari. Aeromatic 9661-A monteret
22.08.59-27.08.59: SAI - inspektion af svejsning
23.09.59: 1.PE
02.01.60: T.T. 2902:00t
12.03.60: 2.PE
22.03.60: 3.PE
01.06.60-04.07.60: SAI, HE (SE nr 5) (3000t) Lærred fornyet på fuselage samt omregistreret til O-623. Nyt indtræk i kabine, 3 stk. ruder i døre, optrin ændret til Type KZ X
16.07.60: 1.PE
15.08.60: 2.PE. Højre hjulnav udskiftet
03.09.60: 3.PE. Nyt dæk på halehjul
29.09.60: 4.PE
22.10.60: 1:PE
01.01.61: T.T. 3104:15t
23.01.61: 2.PE. Venstre trækstræber med kardanled og bolte udskiftet
27.03.61: 3.PE. Højre hovedunderstel og hjulnav udskiftet samt nye dæk på hovedhjul
19.04.61-04.05.61: HVÅ - modifikationer
04.05.61: Bemaling med aluminiumsfarve foretaget HVÅ
20.07.61: Propel Aeromatic 9661-A udskifter med Aeromatic 9776-A
26.10.61: Mindre havari (groundloop?)
04.12.61: 3.PE Højre understel, stræber, hovedhjul, plan, balanceklap, flap samt højderor udskiftet
01.01.62: T.T. 3378:55t
07.06.63-19.08.63: Scanaviation - IRAN
28.08.63: Landingshavari på FSN VAN. Flyet "hønsede" under landingen, og under korrektionerne ramte flyet banen så hårdt, at højre MLG brækkede (FL1 J.H. Sørensen)
09.63-?: Scanaviation for reparation
08.04.65: Scanaviation for radiomod. UHF radio monteret, 2 forreste tagruder, 2 dørruder udskiftet. T.T. 3969:30t
12.07.66-21.09.66: Scanaviation - IRAN
24.04.69: Taxiuheld på FSN SKP (PL. W.B. Sørensen)
21.05.69: Kollision med personbil under taxi på Arnborg (FL1 F. Sørensen)
01.06.69: Artilleriflyvebatteriet FSNVAN
02.09.69-01.70: Scanaviation - IRAN samt 4.PE
17.05.71: Motor nr. 6444-D-2-2 indbygget
01.07.71: Hærens Flyvetjeneste FSNVAN
03.72-04.72: Scanaviation
06.12.72-21.03.73: Scanaviation - IRAN
04.10.74: Continental C-145-2 c/n. 8116-D-3-2 monteret ved FVK VAN
28.04.77: Udgået af tjeneste. T.T. 6325:40t
28.04.77: Tildelt FSN SKP Svæveflyveklub
29.04.77: Afleveret til FSN SKP Svæveflyveklub
12.08.77: Registreret OY-ATJ til Flyvematerielkommandoen, Vedbæk. LDB nr. 1676 (bruger: FSN SKP Svæveflyveklub)
31.12.95: T.T. 7473:25t
29.12.96: T.T. 7524:50t
02.06.97: Motor Cont.C-145-2 c/n. 8116-D-3-2 adskilt og insp. for korrosion og unormalt slid (FO Flyservice, Herning)
02.11.97: T.T. 7570:15t
30.12.98: T.T. 7629:30t
30.10.99: T.T. 7677:25t
01.03.00: Rep. af venstre vinge og balanceklap (FO flyservice, Herning)
28.10.00: T.T. 7724:50t
26.12.01: T.T. 7772:50t
19.09.02: T.T. 7822:20t
26.10.03: T.T. 7864:15t
08.12.04: T.T. 7878:55t
18.04.05: Overdraget til FSN SKP Svæveflyveklub for 1 krone (underskrevet d. 9.5.05 af Niels B. Sørensen)
08.06.05: FSN SKP Svæveflyveklub, Vojens
08.05.09: Aflæsning:
Halehjul: Del nr. 4031 / Dato 2.6.67 / Tegning nr. 1161-01 U5
23.03.10: Danmarks Flymuseum, Stauning
DOKUMENTER
BILLEDER
(foto - MAP)
(foto - FLV)
KZ-Rally Stauning 12-06-1993
Danmarks Flymuseum 21-03-2009 (foto - MA)