182 - KZ VII U-4/U-8

63-620, O-620, OY-ATK, "620"

 

LOG

26.06.48: Klar fra fabrikken

30.06.48: Første flyvning (pilot - V. Kramme)

01.07.48: Luftdygtighedsbevis nr. 286 udstedt

14.07.48: Leveret til LMSTAVN

16.07.48: Leveret til Flyveskolen LMSTAVN

05.11.48-25.01.49: Depothangar Værløse

25.01.49-01.02.49 - SAI, montering af kastbare døre

28.07.49-03.08.49: HG IV Værløse

31.01.50: Kørte op i en KZ II og beskadigede propellen og venstre plan (FL1 P.A. Jensen)

01.02.50-10.02.50: SAI - reparation

08.50-11.50: SAI - SE

11.50-08.01.51: Depothangar, Værløse

08.01.51: ESK 722 FSNVÆR

30.03.53: Mindre havari

29.03.53: Mindre havari - formspant i bagkrop knækket

10.08.53: Mindre havari

02.10.53-09.11.53: SE

06.08.55: Mindre havari

09.10.55: Mindre havari

02.08.56-04.10.56: SAI - HE

04.10.56: SNF VÆR

19.06.57: Under taxi på Jægerspris bøjedes venstre MLG (KN B.O. Fabricius)

20.09.57: Hård landing ved Gjeddesdal ved Tåstrup. Højre MLG brækkede og flyet groundloopede (KN B.O. Fabricius)

29.01.59-05.05.59: SAI - SE. Continental C-145 c/n. 6800 monteret

00.00.60?: Omregistreret O-620

01.07.61: FSN VAN - svæveflyslæb

10.07.61: SNF VÆR

15.07.61-15.09.61: SAI for reparation

02.03.62-18.04.62: SAI for IRAN

01.06.64-15.06.64: HVV - radio modifikation

26.06.64-20.07.64: FMK

00.00.64: IRAN Scanaviation - al lærred skiftet på krop, planer og ror

00.03.65: 2.PE SNF-VL - haleplan udskiftet, haleunderstel komplet udskiftet, samtlige benzinslanger udskiftet

00.10.66: Ny motor monteret - gammel 6547 udskiftet med c/n. 6444

01.08.67-20.10.67: Scanaviation - IRAN

31.05.68: 2.PE - halekrog monteret til slæb

09.08.68: 4.PE - nye bremsebakker monteret på BB hjul - nyt halestel monteret

01.06.69: Artilleriflyvebatteriet FSNVAN

17.10.69: Continental C-145-2 c/n. 8116-D-3-2 monteret

28.10.70-19.02.71: Scanaviation - IRAN

11.05.71: Kollision med træ under taxi (PL L.V. Nemholt)

01.07.71: Hærens Flyvetjeneste FSNVAN

02.11.72-11.72: 2.PE - Scanaviation

16.03.73: 4.PE - udført på flystel

28.05.73: Continental C-145-2 c/n. 8116-D-3-2 afmonteret FVK VAN

06.06.73: Ny motor VAN

07.06.73: 1. PE VAN

24.07.73: 2. PE VAN

04.09.73-01.11.73: Scanaviation for IRAN  (17.10.73 3.PE EKCH)

22.03.74: 4. PE VAN

13.06.74: 1. PE VAN

06.08.74: Propel no 41920 udskiftet med no 41896 VAN

19.08.74: 2. PE VAN

22.08.74-12.09.74: Scanaviation for lærredsrep.

11.09.74: Udskiftning af bundlærred. Rep af venstre slat, træ og finér samt planbjælker inspiceret. Pletmaling af fly, transfer udskifter hvor nødvendigt

08.11.74: Motor nr. 6249-D-1-2 udskiftet med nr. 30R259 samt propel nr. 41896 udskiftet med nr. 41980. VAN

06.02.75: 2. PE VAN

15.04.75: 3. PE VAN

06.06.75: 1.PE VAN samt monteringsbeslag for bb flaps på plan fastlimet

09.06.76: Motor nr. 6444-D-2-2 indbygget

30.07.75: 2. PE VAN

13.11.75: 3. PE VAN

26.03.76: 4. PE VAN

27.07.76: 1. PE VAN

18.11.76: Flyet afleveret til FSN Karup - T.T. 5485:15t

19.11.76: Udgået af tjeneste - T.T.  5488:45t

19.11.76: Tildelt FSN KAR Svæveflyveklub, Skive

24.08.77: Registreret OY-ATK til Flyvermaterielkommandoen, Vedbæk. LDB nr. 1675

Bruger: FSN KAR Svæveflyveklub

28.08.79: FSD VÆR Kasseret grundet dårligt træværk

17.09.79: LDB deponeret

21.05.82: Slettet. Afsat til Danmarks Flyvemuseum, Billund

29.09.88: FSN KAR flyvehistoriske samling - udstillet som O-620

05.91-06.91: HVK - opmalet og registreret 620

00.06.91: FSNKAR Museum

00.00.98: Nyrenoveret af pensionerede mekanikere på FSN KAR

 

DOKUMENTER

 

 

BILLEDER

182-63-620-1.jpg 

182-63-620-2.jpg

182-63-620-3.jpg
Karup (foto - MA)