163 - KZ VII U-5-10

LN-RAE, OY-DML

 

LOG

00.00.47: Bygget Kastrup

13.10.47: Besigtiget Kastrup

16.10.47: Dansk CofA 263 udstedt som U-5

10.11.47: Solgt af Skandinavisk Aero til Widerøes Flyveselskap AS, Oslo

00.11.47: Færget Kastrup - Fornebu

21.11.47: Besigtiget Fornebu

21.11.47: Reg. LN-RAE til Wiederøes Flyselskap AS, Oslo (reg nr 206 og Ldb nr. 230)

01.06.48: Chr. Walther, Fefor

09.12.49: Uheld Bogstadvannet (is)

31.08.50: Besigtiget Fornebu, T.T. 404t

26.06.53: T.T. 661t

23.08.54: T.O. uheld, Vinstra

02.11.55: Sidre Hesstvedt, Oslo

19.12.57: T.T. 907t

14.01.58: AS Norrønafly, Fornebu (Op. Norfly AS, Hønefoss)

31.07.58: Nor Flyselskap AS, Hønefoss

13.06.63: Johan Rotnes, Åstra (via AS Norrønafly)

08.03.64: Betydeligt beskadiget Hamar, da flyet taxier ind i LN-BIH. Rep.

00.00.64: Første fly som landede på Langnes, Tromsø (før flyvepladsen var færdig)

25.11.64: Stærkt beskadiget Drevsjøen (is)

08.02.65: AS Norrønafly, Fornebu. Genopbygget som U-10 med 145 HK motor

01.06.65: T.T. 1697t

06.08.65: Slettet som solgt som OY-DML

03.09.65: Reg. OY-DML til Motorflyvesektion Holstebro, Holstebro. Ldb. 676

17.09.65: Nordvestjysk Motorflyveklub, Holstebro

15.08.66: KZ-VII Klubben, Holstebro

00.00.81?: Stormskadet, Holstebro. Blev beskadiget af et skab der blæste rundt i hangaren. Der opstod skader på lærredet, således at dette måtte udskiftes

15.02.82: Set Stauning, hvor det er ved at få nyt lærred på kroppen.

16.08.84: Købt af Bo Vincent Petersen, for F-Air A/S

16.08.84: Færget Sdr. Felding - Billund (pilot - Bo Vincent Petersen)

05.09.84: F-Air A/S, Fredericia + (50% F-Air, 25% Bo Vincent Petersen og 25% Leif Vincent Petersen)

18.02.86: Børge Madsen, Asker, Norge (senere Tønsberg)

00.00.87: Stationeret Fornebu. Ejer - Børge Madsen, Asker

12.02.89: HCL 13/89, Fornebu, Norge: Efter en noget hård landing sprang flyet i luften igen. Ved næste kontakt med banen foretog flyet et drej imod højre, som det ikke lykkedes piloten at korrigere for. Drejet blev kraftigere, selv om piloten brugte både side- og balanceror, og flyet fortsatte ukontrolleret ud over højre banebegrænsning. Ved hovedhjulenes kontakt med et løst gruslag tippede flyet og ramte jorden med venstre vingetip og venstre højderorstip, før det rettede sig op og standsede. Flyet standsede med næsen 180 grader modsat landingsretningen.

12.05.98:Set i telthangar i adskilt stand på Fornebu

00.00.98: Flyttet til Kjeller

12.12.03: Tvangsslettet. Opmagasineret Kjeller (Børge Madsen - død 2003)

00.00.??: Solgt til Danmark (til hvem?)

 

DOKUMENTER

 

 

BILLEDER

163-OY-DML-2.jpg
Tåsinge 1973 (foto - EF)

163-OY-DML-3.jpg
EKHO 27-07-1980 (foto - MA)

163-OY-DML-4.jpg
Stauning 15-02-1982 (foto - MA)

163-OY-DML-5.jpg
Skovlunde 1975 (foto - EF)

163-OY-DML-1.jpg