123 - KZ II Træner

123, 11-115

 

LOG

16.12.46: Luftfartøjs-journal påbegyndt

16.12.46: Samlet og kontrolleret, Kastrup Lufthavn

20.12.46: Modtaget af Flyvevåbnet

Til Mekanikerskolen FSN VÆR

20.12.46: Færgefløjet Kastrup-Værløse (pilot - T.H.K. Wichmann) (0:15t)

25.03.47: Omdrejningstæller i agterste sæde udskiftet med KDG nr. 242 (schweizisk)

25.03.47: Batteri for drejningsvisere fjernet. Drejningsvisere tilsluttet nettet

05.-06.47: Apparatet m. motor underkastet en inspektion for sikringer. Kontrol for styregrej, rorudslag, reguleringstræk. Planmontage. Montage af haleorganer. Prøvet lys, bremser, tændsystem. Ny kulissestyreplade for karburatortræk
i brandskot. Lærredslapper påsat agter på højderor. Lærredet ved trimtrækker repareret. Rep. af understellet. BB ben sad fast. Alt dette foretaget efter maskinens ankomst fra mekanikerskolen

10.04.47: Næste flyvning. Indflyvning. Gasregulering svigtede (1:25t)

30.07.47: Beslag til blindflyvningskaleche påmonteret

06.08.47: Prøveflyvning fra Værløse (0:15t)

07.08.47: Færget til Avnø (0:35t)

12.08.47: Grundigt eftersyn foretaget. Bl.a. efterspændes propeller nr. 82989

20.08.47: Prøveflyvning (0:10t)

20.08.47: Første skoleflyvning

25.08.47: Kabel til luftbremser rep.

28.08.47: 25 timers eftersyn foretaget

Flyvetid i august 47   23:10t

T.T. 24:50t.

09.09.47: 25 timers eftersyn foretaget

24.09.47: 25 timers eftersyn foretaget

Flyvetid i september 47   57:10t

T.T.  82:00t

07.10.47: 25 timers eftersyn foretaget - bl.a. just. af bremser

Flyvetid i oktober 47   23:20t

T.T. 105:20t

24.-28.11.47:  Ventiler justeret. Luftfartøjet pletmalet og efterset overalt. Skærme rep. og lappet. Montering af dækskærm for halehjul. Bremser justeret

Flyvetid i november 47   0:00t

04.12.47: Prøvefløjet (0:10t)

05.12.47: Færgefløjet til Værløse

Flyvetid i december 47   0:40t

T.T.  106:00t

20.03.48: 4 stk. nye bolte i hovedplanet. Pitotrør udskiftet

22.03.48: Prøvefløjet (0:30t)

Flyvetid i marts 48   6:00t

Total flyvetid   112:00t

Flyvetid i april 48   34:55t

Total flyvetid   146:55t

08.05.48: Udskiftning af propel. Nr. 82995 aftaget og nr. 86955 monteret

Flyvetid i maj 48   25:35t

T.T.  172:30t

28.05.48: 25 timers eftersyn

30.05.48: Olietermometer rep.

18.06.48: Nyt mundstykke til talerørsslange

Flyvetid i juni 48   37:40t

T.T.  210:10t

Flyvetid i juli 48   14:55t

T.T.  225:05t

Flyvetid i august 48   29:25t

T.T.  254:30t

Flyvetid i september 48   27:05t

T.T.  281:35t

12.10.48: Færgefløjet til Kastrup af Gedsø (0:30t) for et større eftersyn

Flyvetid i oktober 48   0:40t

T.T.  282:15t

13.10.48-05.01.49: Omnummereret 11-115 i forbindelse med eftersyn

31.01.49: Fløjet fra Kastrup til Avnø Pilot Bøge (1. flyvning som 11-115)

Flyvetid i januar 49   0:30t (flyvningen fra KAS til AVN)

T.T.  282:45t

Flyvetid i februar 49   6:00t

T.T.   288:45t

25.03.49: Talerør rep.

28.03.49: Fartmåler justeret

Flyvetid i marts 49   27:50t

T.T.   316:35t

Flyvetid i april 49   5:30t

T.T.   322:05t

Flyvetid i maj 49   30:00t

T.T.   352:05t

Flyvetid i juni 49   7:30t

13.06.49: Havareret Skovlunde kl. 13:25. Under indflyvning til landing ramte venstre understel en 10 mtr. høj el-mast og landede på en mark, hvorved der udbrød brand. Mineunderkvartermester Jørn Fr. Boyhus reddet

T.T. 359:35t

13.06.49: Slettet

 

DOKUMENTER

 

 

BILLEDER

123-11-115-1.jpg
Skovlunde 13-06-1949 (foto - FLV)