122 - KZ II Træner

122, 11-114

 

LOG

13.12.46: Samlet og monteret i Kastrup. Gipsy Major X nr.10009 monteret. (Dansk nummer 1208)

13.12.46: Leveret til Flyvevåbnet Kastrup

??: Transport til VÆR (der står intet i fartøjsjournal om hvordan)

02.01.47: Første flyvning  fra Værløse (pilot - K. von Wylich-Myxoll)

25.02.47: Færget Værløse-Avnø

Flyvetid i februar 47   9:10t

T.T. 10:30t

01.03.47: Grundigt eftersyn. Bl.a. af propel nr. 82984, motorskærme forstærket, skærmbeslag forstærket, montering af nye krængnings- og drejningsvisere

15.05.47: Prøveflyvning efter eftersyn

Flyvetid i maj 47   5:10t

T.T. 15:40t

04.06.47: Instrumentbræt i 2. sæde fastspændt efter gårsdagens flyvning

19.06.47: 25 timers eftersyn

28.06.47: Variometer i agterste sæde viser ikke rigtigt

Flyvetid i juni 47   36:30t

Total flyvetid   52:10t

11.07.47: 25 timers eftersyn. Propeller nr. 82984 inspiceret. I.A.B.

31.07.47: 25 timers eftersyn

Flyvetid i juli 47   40:50t

T.T.  93:00t

12.08.47: Montering af ny kompaskonsol i agterste instrumentbræt

14.08.47: 25 timers eftersyn

16.08.47: Propeller nr. 82984 efterset

Flyvetid i august 47   49:45t

T.T.  142:45t

02.09.47: 25 timers eftersyn

12.09.47: 25 timers eftersyn

16.09.47: Danmarksflyvning påbegyndt: AVN-SKP-VAN

17.09.47: VAN-KAR-ÅLB

18.09.47: ÅLB-TIR-BEL

19.09.47: BEL-AVN

30.09.47: 25 timers eftersyn

Flyvetid i september 47   47:05t

Total flyvetid   189:50t

Flyvetid i oktober 47   11:20t

Total flyvetid 201:10t

24.11.47: Pletmalet og efterset overalt. Skærme rep. og lappet. Dækskærm for halehjul monteret, bremser justeret.

29.11.47: Eftersyn afsluttet

Flyvetid november 47   00:00t

Total flyvetid   201:10t

Flyvetid i december 47   11:45t

Total flyvetid   212:55t

07.01.48: 25 timers eftersyn

Flyvetid i januar 48   2:40t

T.T.  215:35t

Flyvetid i februar 48   3:50t

T.T.  219:25t

19.03.48: Ur nr. 152976 monteret i forsæde

Flyvetid i marts 48   15:45t

T.T.  235:10t

07.04.48: 25 timers eftersyn. Påmonteret dækplade for halehjul

19.04.48: Ur nr. 152187 indsat i agtersæde

Flyvetid i april 48   41:20t

T.T.  276:30t

10.05.48: Havari på understel, Avnø (pilot - Coronet Schmeltz)

12.05.48: SAI, SE

16.06.48: Omregistreret 11-114

02.07.48: SAI, reparation af venstre tank

01.08.48: Reparation afsluttet

02.11.48: Depothangar, FSN VÆR (til 15.01.49)

15.01.49: SAI, udskiftning af tank (til 21.02.49)

23.06.49: Eftersyn (til 22.07.49)

06.12.49: CVØ, Eftersyn (til 01.50)

01.50: HG 7, FSN VÆR (til 01.02.50)

28.06.50: Havareret FSN Avnø kl. 11.30. Kadetasp. Knud E. Nielsen (FYN) omkom. Styrtede ned fra 100 mtr. højde grundet fejlmanøvre under udførelse af 8-tals manøvre.

T.T.  770:20t

28.06.50: Slettet

 

DOKUMENTER

 

 

BILLEDER