121 - KZ II Træner

121, 11-113 

 

LOG

07.12.46: Samlet og kontrolleret i Kastrup

07.12.46: Modtaget af Flyvevåbnet

07.12.46: Leveret til Flyveskolen

16.12.46: Fløjet KAS-VÆR  (pilot - T.H.K. Wicmann)

18.12.46: Fløjet VÆR-KAS  (pilot - T.H.K. Wicmann)

20.12.46: Fløjet KAS-VÆR  (pilot - T.H.K. Wicmann)

27.03.47: Indfløjet (pilot - T.H.K. Wicmann)

02.04.47: Kalecheprøver (blindflyvning)

27.05.47: Leveret til Avnø

28.05.47: Grundigt eftersyn

Flyvetid i maj 47  2:05t

Total flyvetid  6:25t

17.06.47: Prøveflyvning Avnø (pilot - Bøge)

18.06.47: De 3 første elever skoler

27.06.47: 25 timers eftersyn

Flyvetid i juni 47   19:30t

T.T.  25:55t

16.07.47: 25 timers eftersyn

Flyvetid i juli 47   44:35t

T.T. 70:30t

04.08.47: 25 timers eftersyn

20.08.47: 25 timers eftersyn

Flyvetid i august 47   42:40t

T.T.  113:10t

02.09.47: 25 timers eftersyn

15.09.47: 25 timers eftersyn

16/19.09.47: Danmarksflyvning : AVN-SKP-VAN-KAR-ÅLB-TIR-BEL-AVN

29.09.47: 25 timers eftersyn

Flyvetid i september 47   55:15t

T.T. 168:25t

Flyvetid i oktober 47   21:55t

T.T. 190:20t

05.11.47: Til Kastrup (SAI) for større eftersyn

Flyvetid i november 47   0:40t

Total flyvetid   191:00t

05.03.48: Større eftersyn afsluttet

20.03.48: Nummerændring til 11-113

24.03.48: Prøvefløjet fra Kastrup

25.03.48: Tilbage til Avnø

Flyvetid i marts 48   1:15t

T.T. 192:15t

Flyvetid i april 48   51:05t

T.T.  243:20t

31.05.48        Fartmåler rep.

Flyvetid i maj 48   37:25t

T.T.  280:45t

20.06.48: 25 timers eftersyn

Flyvetid i juni 48   33:50t

T.T.  314:35t

15.07.48: Hjulnav og bremsebakker udskiftet

Flyvetid i juli 48   11:15t

T.T.  325:50t

16.08.48: Nye rygseler monteret

Flyvetid i august 48   7:45t

T.T.  333:35t

14.09.48        Bremser justeret

21/24.09.48   Danmarksflyvning

Flyvetid i september 48   24:55t

T.T.  358:30t

26.10.48: Afleveret til Mekanikerskolen Værløse

Flyvetid i oktober 48   0:30t

T.T. 358:60t !!! (det står der i logbogen)

13.12.48: 50 timers eftersyn. Motorskærme rep. Pitotrør fastgjort

10.01.49: 10 min. prøveflyvning, samt fløjet til Kastrup

Flyvetid i januar 49   0:30t

T.T. 359:30t

05.02.49: Nye tanke monteret (hos SAI)

21.02.49: Fløjet til Avnø

Flyvetid fra 1.10.48 til 1.3.49   5:25t

T.T.  363:55t

08.03.49: 25 timers eftersyn

11.03.49: Ny højdemåler monteret

30.03.49: Agter vindskærm knækket

Flyvetid marts 49   35:35t

T.T. 399:30t

12.04.49: Ny vindskærm i forreste sæde monteret

Flyvetid i april 49   11:40t

T.T. 411:10t

06.05.49: Havareret FSN Avnø. Kolliderede under landing med KZ VII 63-621 (c/n.183). Flyet mistede 2/3 af højre plan og styrtede ned i vigen ca. 500 mtr. fra kasernen. Slt. J.E. Christensen (JES) bragt til hospital. Pass. Ljt.  indbragt til telthangar.

T.T. 428:35t.

06.05.49: Slettet

09.05.49: Instrumenter og venstre plan aftaget for transport til Værløse


Aflæsning

Skilt på stellet: Part nr. 2 / Tegning nr.6027 / Kontrolleret af nr.2 / Dateret 7.12.46

74: Udstillet på Egeskov 1. udstilling

11.06.77: Rørstel til Egeskov igen

Set udstillet på Axel Torv i Helsingør

Flyttet til Østerbrogades Kasserne, hvor det bliver total renoveret

Til Danmarks Flyvemuseum, Billund

98: Til Danmarks Flyvemuseum, Helsingør

17/18.08.01: Udstillet "Flyvningens dag", Roskilde

 

DOKUMENTER

 

 

BILLEDER

121-121-2.jpg
Rørstel udstillet på torvet i Helsingør 1976 (foto - MA)

121-121-1.jpg
EKRK 18-08-2001 (foto: MA)