119 - KZ II Træner

119, 11-111, OY-FAE

 

LOG

00.11.46: Indfløjet af KL K.von Wylich-Myxoll

14.11.46: Modtaget af Flyvevåbnet i Kastrup

14.11.46: Leveret til Flyveskolen LMST AVN

00.02.48(?): Omregistreret 11-111

08.50-05.10.50: SAI - SE

05.10.50-02.51: Mekanikerskolen VÆR

00.02.51: Flyveskolen FSN AVN

06.51-10.51: Mekanikerskolen FSN VÆR

25.11.53: T.T. 1563:00t

02.02.55: Sidste flyvning (40 min)

02.02.55: WFU. Til depothangar FSN AVN

31.03.55: Depothangar FSN VÆR

09.04.55: Slettet af Flyvevåbnets lister. T.T. 1696:20t

00.00.55: Solgt på auktion for 4.500,-

15.07.55: Registreret OY-FAE til Esper Boel, Nr.Alslev. LDB nr. 370

02.04.57: Jørgen Høyer, Gentofte

16.07.57: Poul Bertouch-Lehn, Rødby

07.07.63: Under håndstart på Kirstinesminde flyveplads begynder flyet føreløst at køre frem. Falck blev tilkaldt, og det lykkedes at få lasso omkring flyets hale, men dette knækkede. Det besluttedes at skyde på flyets motor. Bundkarret blev beskadiget, og flyet stoppede efter ca. 1 times føreløs køren

16.07.63: Leif Asmussen, Århus

08.09.65: Ejvind Kolby Simonsen, Viborg

23.05.65: Under landing mod øst i Viborg (vind østlig 25-35-kts) holdt piloten en fart af 110-120 km/t på finalen. Da piloten mente, at han var over begrænsningen i 10-15 meters højde, trak han gashåndtaget tilbage til tomgang. Umiddelbart efter ramte højre vingetip de øverste grene af et tjørnehegn, der vokser i begrænsningen, hvilket resulterede i en hård landing, hvorved højre vingetip tillige med propellen ramte jorden

Bededag 67: "Landing" i Limfjorden ved Egense (pilot - Ejvind Kolby Simonsen). Han landede deroppe, men valgte at gå igen, ramte et dige, rev understellet af og mavelandede på stranden. Maskinen lå der nogen tid, og han mente at det ikke var usandsynligt, at der havde skyllet saltvand op over denne

Til Bent Halling, Dansk Aero, Århus for rep.

00.00.67: Krop fra c/n, 113 brugt til genopbygning (se denne)

12.12.74: Jens J. Cristiansen, Viborg (+5). (bl.a. Kaj Lykke Gregersen)

17.07.79: LDB deponeret

09.10.79: Palle Krag, Ølstykke

02.05.80: Vinger set i Stauning Air Services lille hangar

04.03.85: Slettet

Under restaurering i Stauning

00.00.89: Flyttet til Odense

12.06.94: Udstillet Åbent hus FSN VÆR

02.05.96: Til Stauning

Vinger fra c/n.110 OY-FAN monteret

25.06.09: Midlertidigt rereg, OY-FAE til Palle Krag

00.07.09: Første flyvning efter renovering (EKRS?)

 

DOKUMENTER

 

 

BILLEDER

119-119-1.jpg

119-119-2.jpg

119-OY-FAE-1.jpg

119-OY-FAE-004.jpg
Air-to-air (foto - EF)

119-OY-FAE-005.jpg
Air-to-air - bemærk motorens rundhåndede olieforbrug (foto - EF)

119-OY-FAE-006.jpg
På Avnø sammen med Chipmunk P-132 (foto -EF)

119-OY-FAE-2.jpg
EKVB 11-1977 (foto - MA)

119-OY-FAE-010.jpg
KZ Rally Stauning (foto - AJ)

119-OY-FAE-007.jpg
I Viborg-hangar efter havari

119-OY-FAE-008.jpg
Stauning 15-02-1982 (foto - MA)

119-OY-FAE-009.jpg
Stauning

119-OY-FAE-011.jpg
Værløse 12-06-1994 (foto - EF)

119-OY-FAE-3.jpg
Roskilde 28-08-2011 (foto - TBS)