115 - KZ II Træner

115, 11-107, OY-FAK

 

LOG

00.08.46: Indfløjet KL S.O.Bruhn

29.08.46: Modtaget af Flyvevåbnet

29.08.46: Leveret til Flyveskolen, Avnø

12.10.48-31.01.49: SAI for S.E. samt omregistrering til 11-107

08.50-26.10.50: SAI, SE

26.10.50: Mekanikerskolen, FSN VÆR

02.51-03.51: Depothangar, FSN VÆR

12.51-03.52: Mekanikerskolen, FSN VÆR

08.52-09.52: Mekanikerskolen, FSN VÆR

29.09.52: Mindre havari (Rapport nr. 243)

24.10.52: FSM AVN

01.04.53: T.T. 1447:30t

17.06.53: Fjedre udskiftet i begge understelsben

25.11.53: T.T. 1692:35t

24.12.53: T.T. 1698:55t

30.11.54: Sidste flyvning i Flyvevåbnet

30.11.54: WFU. Til depothangar, FSN VÆR

02.02.55: Slettet

01.04.55: Kasseret

09.04.55: Taget ud af tjeneste. T.T. 1957:20t

00.04.55: Solgt på auktion for 2.500,- + reservemotor nr. 1107 for 4.500,-

31.08.55: Registreret OY-FAK til I/S Air Bornholm, Rønne - LDB nr. 374

16.05.57: John Skat Riise, Bogø

01.11.60: P. Krog og Viggo Petersen, København

14.08.65: På finale i en højde af 300 ft før landing på Kaldred bane 09 løftedes pludselig højre vinge voldsomt i vejret. Flyet reagerede overhovedet ikke på rorene. Ganske lavt over banen lykkedes det piloten at bringe vingerne vandret igen, medens der ikke var tilstrækkelig fart til, at en udsvævning kunne udføres. Flyet ramte banen hårdt med det resultat, at højre understelsben knækkede, hvorefter det fortsatte i en bue til højre. Uden for banen kolliderede flyet med en wire-slæbebil. Der opstod skade på stb understel og vinge, bb understel og balanceklap samt propel

12.12.66: Ole Bock, København

30.07.68: Efter en rutineflyvning fra Skovlunde til Tune lagde piloten an til landing på bane 36, hvorefter der blev foretaget en touch and go landing ca. 100m inde. Under anflyvning til den næste landing, hvorunder der blev holdt en finalehastighed på 110 km/t, kom flyet så lavt ind, at begge hovedhjul ramte grøften ved banens begyndelse, hvorved disse blev revet af ved planunderkanten. Flyet kurede ca. 20m ind på banen, hvor det, inden det kom til fuldt stop, drejede 90 grader til højre. Foruden det brækkede understel blev propellen brækket, motorophæng i øverste venstre side knækket og motorophæng bøjet.

14.03.73: Brydes Aero Service, Kalundborg

05.10.76: Bent Johansen, Vipperød

31.10.77: Business Jet Flight Center A/S, Kastrup

09.05.78: Simon Wendelboe Moos, Sønderborg

80/81: Ført tilbage i RDAF bemaling, først som OY-FAK/115 - senere OY-FAK/107

11.05.02: Aflæsning

Nummerplade på halehjulsgaffel: Del nr. 579 / Tegning nr. 3312 / Kontrolleret af nr. 2 / Dateret 19.10.39

 

DOKUMENTER

 

 

BILLEDER

115-11-107-001.jpg

115-OY-FAK-002.jpg
Skovlunde (foto - MW)

115-OY-FAK-003.jpg
(foto - MAP)

115-OY-FAK-004.jpg
KZ Rally Stauning 09-06-1980 (foto - EF)

115-OY-FAK-005.jpg
KZ Rally Stauning 04-06-1983 (foto - EF)

115-OY-FAK-1.jpg

115-OY-FAK-006.jpg
KZ Rally Stauning 04-06-2006 (foto - MA)