114 - KZ II Træner

114, 11-106, OY-FAY

 

LOG

00.07.46: Indfløjet PL J.Thyregod

24.07.46: Leveret til Flyvevåbnet

24.07.46: Leveret til Flyveskolen, Avnø

01.05.48: T.T. 412:30t

12.05.48-17.06.48: SAI S.E. samt omregistrering til 11-106

01.10.48: T.T. 517:25t

15.04.49: T.T. 538:    t

12.49-01.50: SAI, SE   823:00t

01.01.51: FLSK, Avnø

08.09.52: Mindre havari (raport nr. 232)

00.10.52: WFU 1767:40t

24.10.52: Depothangar FSN VÆR

00.02.53: Depothangar Kastrup

17.02.54: Depothangar FSN VÆR

02.02.55: Taget ud af tjeneste

01.04.55: Kasseret

09.04.55: Slettet af Flyvevåbnets lister. T.T. 1767:40t

28.07.55: Solgt på auktion for 2.200,- til Polsbo og Helsfeldt

19.09.55: Kontrolleret af ejerne i Kastrup

00.00.61: Ombygget med bl.a. optrækkeligt understel, styrbart halehjul, 350l tiptanke og lukket canopy. Vingetipperne klippet, så spændvidden er reduceret til 9,65 m. Slotsene er derved  forsvundet, men på grund af tiptankene er stall-egenskaberne OK. Tiptankene forsynet med landingsprojektører og navigationslys. Ombygningen krævede 64 nye tegninger. Ombygningen blev foretaget af Scanaviation, Skandinavisk Aero Industri og ejeren (K.A. Rasmussen)

14.01.61: Første flyvning (Kastrup) efter modifikationer (pilot - K.A. Rasmussen)

18.01.61: Kort efter start fra Kastrup bane 22 på en prøveflyvning fik flyet motorstop og måtte lande ligeud på samme bane. Understellet var trukket op, og piloten nåede kun at udfælde det venstre hjul inden landing. Flyet led ubetydelig skade. Årsagen til motorstoppet var tilsodede tændrør

30.05.62: Registreret OY-FAY

07.08.62: K.A. Rasmussen, Jyllinge.  LDB nr. 535

17.01.66: Niels Dybdahl, Humlebæk (+)

06.02.69: John Skat Riise og Kenneth Skårup, Bogø

22.03.69: Efter landing på Bogø blev der under afløbet foretaget jævn opbremsning. Da farten var ca. 50 km/t, brækkede højre understelsben helt af, og det venstre understelsben brød sammen og foldede op i vingen. Inden flyet kom til stop, var propellen brækket og finéren på venstre vinge sprængt af. Der skete i øvrigt betydelig skade på flyet. Årsagen var dårligt udførte svejsninger i højre understelsbens ophængningspunkter

00.00.69: Vraget transporteret til Skovlunde for genopbygning

00.00.70: Genopbygning opgivet

00.00.70: Ophugget Skovlunde

12.11.79: Slettet

 

DOKUMENTER

 

 

BILLEDER