OY-TBB

Lockheed T-33A-1-LO 
Byggenummer: 6668
Byggeår: 1951
OY-register: 2003-
Registreringer: 51-8884, DT-884, OY-TBB
   
   

LOG

 

04.02.53: Klar fra fabrikken

20.02.53: Tildelt Air Training Command og accepteret af USAF som 51-8884

26.02.53: 3580 PTW, Foster AFB, Victoria, TX

04.03.53: 3565 OBTW, James Connally AFB, Waco, TX

15.06.54: 3525 PTW, Williams AFB, Chandler, AZ

23.03.55: AEMOC, Oakland, AP, CA for IRAN (Klar igen 12.05.55)

06.12.55: 3645 CCTW, Laughlin AFB, TX

14.03.56: Ogden AMA, Hill AFB, UT, for modifikation (Klar igen 15.03.56)

15.03.57: 3615 FTW, Craig AFB, Selma, AL

25.09.57: AEMOC, Oakland AP, CA for IRAN (Klar igen 15.01.58)

15.01.58: 3550 CCTW, Moody AFB, GA

20.01.59: Eftersyn (Klar igen 28.01.59)

21.01.60: Eftersyn (Klar igen 01.02.60)

19.07.60: Eftersyn (Klar igen 29.07.60)

22.10.60: 2704 ASDGP, Davis-Monthan AFB, AZ, for opbevaring

00.11.60: Købt af RDAF TT - 4419:10t

27.03.61: Tildelt MAP

00.04.61?: Tucson IAP. AZ for klargøring/eftersyn (Klar 05.61)

18.05.61: Leveringsflyvning påbegyndt. Tucson IAP - Davis-MonthanAFB - Richards-Gebaur A- Wright Patterson AFB - Burlington IAP - Goose Bay AB - Søndre Strømfjord AB -  Keflavik AB - Prestwick - Skrydstrup. Pilot: L.V. Powell.

24.05.61: Leveret FSN SKP (TT - 4436:05t) som DT-884

20.06.61: Træningsflighten, FSN ÅLB

26.08.61: Motorrumlen på finalen pga. knækkede turbineblade som beskadigede Exhaust Cone  og Tailpipe. Pilot: FL-I F.J.S. Jensen

28.06.63: Birdstrike. Pilot: FL-I S.T.W. Eriksen

03.07.63: Til HVÅ for reparation (Klar igen 10.07.63)

04.09.63: Røg i cockpit. Pilot: KN J. Nødskov

18.12.64: Punktering på venstre MLG. Pilot: FL-I F.J.S. Jensen

15.04.66: Træningseskadrillen, FSN SKP

00.00.??: Til HVÅ (Klar igen 4.70)

08.12.70: Kørt af banen. Pilot SG H.G. Johansen

29.03.71: Kollision med spade. Pilot: LT J. Hald

00.02.73: Til HVÅ (Klar igen 4.73)

16.10.73: Birdstrike. Pilot: SL E. Koch

00.11.73: Til HVV (Klar igen 12.73)

24.05.74: Til HVV (Klar igen 14.06.74)

09.07.74: Stationsflighten KAR

18.07.74: Træningseskadrillen, FSN SKP

20.09.74: Til HVV (Klar igen 29.10.74)

01.01.75: Stationsflighten SKP

10.02.75: Wfu. Sidste flyvning SKP - KAR  (TT - 8312:45t)

00.00.75: Brugt til undervisningsbrug frem til 1977

20.04.77: Demontering begyndt. Nedpakket i container (Færdig 25.04.77)

05.05.77: HVK, MATINS 5509

08.06.77: FSD KAR for opbevaring

26.11.78: Dansk Veteranflysamling, Stauning

00.02.92: Til Sterling Airways, Kastrup, for restaurering (til flyvende stand) (reservedele hentet i  Portugal). Sterling skulle have 10 års råderet over flyet for restaureringen

00.00.94: Returneret til FSN KAR i adskilt stand. Opbevaret i HG 7

00.00.??: Jesper Rungholm kikker på flyet for evt restaurering til flyvende stand, men vurderer det  til ikke at have interesse og køber en anden i USA

00.00.01: (sommeren) Opmagasineret i en lade i Dejbjerg ved Stauning (hos Vagn Jensen, tekn.  chef hos Ben-Air)

00.00.01: Forkrop midlertidigt flyttet til Ilskov (Hardy Vad)

00.04.02: Opmagasineret Sunds

00.09.03: Ank. Skrydstrup ?

28.10.03: Ank. Skrydstrup ?

10.11.03: Reg. OY-TBB Reserveret til T-33 Gruppen FSN SKP (Dansk Veteranflysamling)

04.01.07: Byggesagsansøgning afslået af SLV 
    

FOTOS


Link til Mogens Wahl's OY-REG.DK om OY-TBB