OY-POT

Piaggio FW-P.149D 
Byggenummer: 016
Byggeår: 1959
OY-register: 1976-
Registreringer: BD+392, 90+08, D-EOPG, OY-POT
   
   

LOG

 

00.00.58: Bygget af Focke-Wulf i Bremen, på licens fra Piaggio airframe c/n. 340

04.07.58: Leveret til Luftwaffe WaSLw 50, Erding, som BD+392 (en T-33 og RD-84F enhed)

01.04.64: Enheden flyttet til Fürstenfeldbruck (nu son en Fiat G-91 enhed)

14.04.65: Færget fra Uetersen til Bremen for 2. overhaul (TT - 634t)

10.09.65: Færget tilbage til Fürstenfeldbruc, efter overhaul

13.11.67: Reserialed til 90+08

29.07.68: Færget fra Fürstenfeldbruck til Bremen for 3. overhaul (TT - 1015t)

00.05.72: Solgt af Vebeg, på en auktion på Fürstenfeldbruck for DM 25.000 (TT - 1239t)

24.05.72: Reg. D-EOPG reserveret til Mrs. Gertrud Tienemann samt færgetilladelse udstedt til  færgeflyvning fra Wunstorf til Hartenholm (ank. Wunstorf som 90+08)

02.08.72: Registreringsbevis og LDB udstedt som D-EOPG

00.05.73: H. Kreyenberg, Hamburg

00.04.76: Slettet som solgt til Danmark

21.05.76: Reg. OY-POT

22.12.76: LDB 1602 udstedt til Kurt Grøndahl Mortensen, Sengeløse

14.10.78: Sat til salg på Baden-Baden Fair, af Kurt Grøndahl Mortensen for DM 39.000 + 12%tax  (TT - 1670t)

04.02.83: Richard Hove Christensen, Nakskov

25.03.83: Fænø: En-route Billund-Nakskov foretoges en nødlanding i en hvedemark. Hovedet af  udstødsventil i cyl. 6 var knækket

23.06.83: Viggo Christiansen, Padborg

23.06.87: Padborg: Under landing kollapser venstre understel efter et afløb på ca. 60 mtr.

30.01.17: Mikel Rudi van der Straaten, c/o Vamdrup.

     

FOTOS


Link til Mogens Wahl's OY-REG.DK om OY-POT