OY-EFI

Taylorcraft Auster Mk. V/5M
Byggenummer: 1815
Byggeår: 1944
OY-register: 1990-
Registreringer: TW477, G-AOSL, D-ENIR, OY-EFI
    
    

LOG

 

00.00.45: Bygget

30.10.45: Overdraget 20 MU Aston Down som TW477

08.02.52: 9 MU Cosford

12.12.55: 19 MU for storage

07.05.56: Solgt til Auster Aircraft Ltd.

05.07.56: Specificeret som model Auster 5M som udstyret med neonrør under vingerne til  natflyvninger med lysreklame for tyske "ROXY" cigaretter

09.07.56: Reg. G-AOSL til Cartwright Hamilton Aviation Ltd, London

26.09.56: Ldb. 5601 udstedt efter hovedeftersyn hos Auster Aircraft Ltd

28.09.56: Leveret til Cartwright Hamilton Aviation Ltd, Croydon. Senere stationeret i Frankfurt  hangar 2 (TWA hangar)

00.00.58: Natreklameflyvninger over Holland

27.02.58: Overseas Aviation Ltd, Jersey (med samme base)

30.04.59: Ansøgning om overførsel til det tyske register af Overseas Aviation

02.10.59: Flyvetilladelse som D-ENIR udstedt

09.12.59: Overdraget til Luftsportring Grenzland eV på Southend

19.12.59: Slettet i England som solgt som D-ENIR

08.03.60: DBb 198 udstedt som D-ENIR - base: Nordhorn

01.06.61: Understel beskadiget, da flyet landede før banen i Juist

00.00.61: Brugt i Deutschlandflug Rally som 310

30.06.62: Christian Fürst zu Bentheim og Steinfurt af Burgsteinfurt, baseret i Nordhorn

06.03.64: Günther Aberl og Thomas Merk, Fürstenfeldbruck, baseret Jesenwang

03.06.65: G. Lautenhammer, Unterhalham og E. Wagenbauer, Oberrammelsberg

03.08.67: Heinz Schlöp, Wölfersheim, baseret Friedberg AAF

06.08.70: Wilhelm Schmitt, Wölfersheim, stadig baseret Friedberg AAF

19.08.74: Jürgen Schäffer, Friedberg, baseret Reichelsheim (efter Friedbergs lukning)

00.10.74: Gerhard Brüst, Roth (Schwabach)

14.01.78: Sidste officielle inspektion, Neustadt-Aisch. TT - 1144t

00.00.??: Beskadiget ved kollision med hangardør på Schwabach

14.01.79: LDB udløbet

31.10.82: Set i adskilt stand Schwabach

00.00.84: Ankomst til Danmark via Jens Toft i beskadiget stand

16.03.84: Slettet som solgt til Jens Toft, Højmark, Lem

00.00.??: Restaureret og bemalet i sølvdope og med engelske kokader uden serialnr. som OY-EFI

17.11.89: Første flyvning i Danmark (pilot: BILL)

18.05.90: Reg. OY-EFI til Niels Hejlesen, Nakskov og Erik Christoffersen, Nakskov (X0010)

12.06.97: Villi Herbert Seemann, Hedehusene

25.09.03: Landingshavari Avedøre. Under landing ramte en vinge et træ

25.09.03: Pakket sammen og kørt til Ringsted.

00.00.??: Transporteret til nedlagt skole ved Gørlev, hvor den skal genopbygges i org. stand, dvs.  med større vinduer, camoflagebemales

03.06.08: Færget EKVD - EKRK


    

FOTOS


Link til Mogens Wahl's OY-REG.DK om OY-EFI