OY-EFF

Stampe S.V.4C
Byggenummer: 222
Byggeår: 1948
OY-register: 1983-
Registreringer: F-BCBG, N10SV, G-BUNA, OY-EFF
    
    

LOG

 

00.00.46: Fremstillet

00.00.46: Leveret til det Franske AF (sikkert som 222)

00.05.52: Reg. F-BCBG til SALS (Secretariat à l'Aviation Légère et Sportive) Centre National de  St.Yan

05.04.57: LDB udløbet, Aulnat TT -1260t

00.00.59: Wfu

14.03.73: Reg. N10SV. TT - 1112t

17.05.73: Første flyvning i USA (som N10SV)

00.00.77: Robert Ryan, Solebury, PA

14.05.80: Sidste fllyvning i USA. TT - 1168:10t

24.12.80: Første flyvning i England (som G-BUNA)

08.01.81: Reg. G-BUNA til J. McGachy, Abbotsinch

27.02.81: J. Pearce, Goodwood

23.08.81: Havareret under start, Woburn Abbey

16.10.82: Rep. og ank. Redhill

28.10.82: Slettet i England

08.11.82: Solgt til Danmark. TT - 1247:10t (i bytte med OY-ATV)

08.11.82: Færget Hilversum - Danmark.

08.03.83: Reg. OY-EFF til Søren Dolleris, Helsingør, Niels Hejlesen og Jan Maxen (og Bill Christoffersen)

04.04.83: Første flyvning som OY-EFF

15.03.85: Freddy Lund Jacobsen, Lyngby +2

00.00.86: Endte på ryggen.

23.10.87: Poul Erik Berg Nielsen, Frederiksberg +3 (bl.a Bill)

19.03.88: HCL 8/88-4-004, Roskilde: Umiddelbart efter start fra bane 21 under udfladning i 700 ft sprang venstre motorskærm op og ramte propellen. Efter at tårnet var adviseret, og  motoren var blevet stoppet, foretog piloten en landing på bane 11 uden yderligere  hændelser. Efter landingen blev der konstateret skader på propel og motorskærm. De to vrideløse der skulle holde motorskærmen lukket, var rystet ud af indgreb

04.05.99: Søren Dolris, Helsingør +

02.12.03: Poul Erik Berg Nielsen, Kbh, Søren Peder Dolleris, Kbh, Niels Hejlesen, Nakskov og  Erik Steen Christoffersen, Charlottenlund

00.00.10: Byggesag 2010-02 udstedt til Erik (Bill) Christoffersen, for genopbygning/restaurering

    

FOTOS


Link til Mogens Wahl's OY-REG.DK om OY-EFF