OY-DSZ

Taylorcraft Plus D 
Byggenummer: 173
Byggeår: 1942
OY-register: 1973-1980, 1981-
Registreringer: LB314, G-AHHX, D-ELUS, D-ELUV, OY-DSZ
   
   

LOG

 

00.00.42: Ordre afgivet af RAF som Auster I

19.09.42: Leveret til 654 AOP (Artellery Observation Post) Firbeck ved Scheffield, som LB314

00.11.42: Forflyttet til Bottisham ved Cambridge

00.00.42: 47 MU (Maintenance Unit)

09.02.43: 652 AOP, Dumfries, i det sydvestlige Skotland

19.02.43: Deployeret til Sawbridgeworth ved Harlow i sydengland

01.03.43: Returneret tiol Dumfries

20.03.43: 656 AOP, Stpaleford Tawney nordøst for London

00.00.43: 43 OTU (Operationel Training Unit)

00.07.43: Uheld. Flyet til rep i løbet af efteråret

00.00.43: ?? MU

30.06.44: Tilbage i aktiv tjeneste ved 83 GCS (Group Communication Sqn), Thornes Island og  Normandiet

17.08.44: Overført til 83 GSU (Group Support Unit), Bognor ved den engelske kanalkyst

10.09.44: Deployeret til Llanbedr, Wales

00.00.46: Solgt som civil son Taylorcraft Plus D

16.07.46: Reg G-AHHX,  til Lancashire Aeroclub

00.01.57: Solgt som D-ELUS, senere D-ELUV,

00.00.??: Peter Hurtig, Hamburg

00.00.??: Stod nærmest som vrag i en hangar (udendørs under et træ) i Egelsbach

00.00.71: Købt af Vagn Stevenhoved, Grenå af Peter Hurtig

00.04.72: Ankomst til Danmark, Grenå

00.00.73: Reg. OY-DSB tildelt, men Ntu. Ejeren ønskede ikke denne reg.)

04.04.73: Reg. OY-DSZ til Vagn Stevenhoved, Grenå

11.06.74: Peter Collet, Grenå

26.10.79: E. Nymann-Jørgensen, Hvalsø

24.09.76: LDB udløbet

24.09.76: Slettet

15.07.81: Rereg OY-DSZ til E. Nymann-Jørgensen, Hvalsø

00.00.91: Sat til salg

27.03.96: Magnus Cedergren-Bech, Ringkøbing, Verner Kirkegaard, Ringkøbing, Flemming  Aagaard Kristensen, Ringkøbing og Ove Linaa Jensen, Skjern

23.12.96: EKVJ: Under håndstart begyndte flyet at rulle fremad, indtil det ramte et granhegn 15 m længere fremme. Spinner, propel og venstre vinge beskadiget

 
    

FOTOS


Link til Mogens Wahl's OY-REG.DK om OY-DSZ