OY-DBZ

Cessna 170A 
Byggenummer: 19758
Byggeår: 1950
OY-register: 1988-
Registreringer: N1204D, D-EHON, , D-ENQI, OY-DBZ
   
   

LOG

 

00.00.50: Reg. N1204D

25.04.56: Ansøgning indsendt af Horst Uikelsky, Düsseldorf

07.05.56: Reg. D-EHON reserveret samt LDB udstedt

00.12.57: Greven-Verlag, Köln

00.08.59: Flughafen Schwenningen am Neckar GmbH, Schwenningen

04.05.61: Under taxi til start i Marburg kolliderede flyet med en parkeret motorcykel

17.05.64: Havareret 30 mtr. før banen under indflyvning til Schwenningen

07.10.64: Slettet som ødelagt

24.11.65: LDB udstedt som D-ENQI til Wolfgang Grabowski, Landshut

00.01.66: Eva-Maria Hartung, Würzburg

00.10.68: Aerowest, Dortmund (Flyhandler)

00.02.69: Adolf Voss, Dortmund

00.03.7?: Sat til salg for 25.000 DM. TT - 2025t

00.08.78: Aerowest, Dortmund

00.02.80: Rolf Schauss, Saarlouis (Faldskærmsskole)

00.10.81: Herbert Breindl, Oberschleissheim

29.06.86: Sidste inspektion, Landshut. TT - 2577t

01.06.86: Herbert Breindl indsendt ansøgning om salg til Karl Nielsen, Varde

19.06.87: Slettet på ejers ønske

00.00.??: Købt af Vagn Aage Nielsen, Jelling

00.00.86: Sat til salg

23.07.87: Midlertidigt reg. OY-DBZ

29.03.88: Reg. OY-DBZ til Karl Kr. Nielsen, Varde

04.05.90: Eigil Hangaard, Hillerød

19.04.97: EKVJ: Under landingsafløbet mistede piloten kontrollen over flyet på grund af turbulens  og kraftigt vindstød. Flyet påpbegyndte et groundloop, hvorunder højre vinge ramte  banen og flyet gik på næsen. Skader på højre vinge og næsesektionen

25.06.97: Verner Kirkegaard, Ringkøbing og Bjarne Levisen, Varde

08.03.04: Bjarne Levisen, Varde

02.10.04: Græsmark ved Bjerremose: Under udkørsel til start, overså piloten et  blødt område. Venstre hovedhjul sank ned, hvorved propellen fik kontakt med jorden.  Piloten standsede øjeblikkeligt motoren og efter en inspektion af propellen, var det  pilotens vurdering, at det var forsvarligt at flyve til Stauning. Værkstedet vurderede  efterfølgende, at det var nødvendigt at skifte propellen samt adskille motoren for  nærmere inspektion

09.11.06: Havareret nær Ølgod. Under landing var banen for blød. Piloten valgte  for sent at give gas, hvilket resulterede i at understellet blev revet af, da det kolliderede  med et levende hegn. Piloten landende flyet på en nærliggende mark med større  skader til følge. Evt totalskadet

00.00.06: Vrag til Stauning

15.03.08: Kun vinger og døre tilbage på Dumpen, EKVJ

     

FOTOS


Link til Mogens Wahl's OY-REG.DK om OY-DBZ