OY-AZR

Piper PA19 (L-18C)
Byggenummer: 18-3151
Byggeår: 1953
OY-register: 1994-2006
Registreringer: 53-4751, OL-L89, 66-652, Y-652, OY-AZR

LOG


00.00.53: c/d

00.12.53?: Leveret til Wevelgen, B

? - 57: Wevelgen, IRAN

07.05.57: Leveret til FSNVÆR. Til HVV for klargøring TT :11t

15.06.57: FSNVÆR

05.08.57: Flyveskolen, FSNAVN

00.00.59?: Omregistreret Y-652

16.10.59 - 15.12.59: Scanaviation, IRAN

05.10.60 - 13.10.60: HVV, installation af radio

06.10.60: Tildelt Artilleriflyvebatteri Vandel (stadig HVV)

13.10.60: Artilleriflyvebatteri Vandel

21.01.61: Flyveskolen, FSNAVN

10.08.64: Ujævn motorgang. Under landing gik motoren i stå pga. dårlige tændrør. M. Funder

00.00.65?: Artilleriflyvebatteri Vandel

00.04.71 - 01.06.71: Scanaviation, IRAN

01.07.71: Hærens Flyvetjeneste, FSNVAN

00.01.72: Under øvelse på Oksbøl ramtes flyet af et pyroteknisk lys på frontruden, som medførte et  hul

15.03.73: Kollision med højspændingsledning rev lærredsbeklædningen op på vingen

19.11.73 - 11.02.74: Scanaviation, IRAN

27.08.74: Havareret under landing.  LT B. Pedersen

18.09.74 - 09.12.74: Scanaviation, reparation

09.02.77: WFU og opmagasinering på FSNVAN

00.00.??: Krævet tilbage af USArmy til en flyveklub i Holland. Derfor blev Klubben af Tidligere og  Nuværende Hærflyvere oprettet

00.08.92: Tildelt OY-AZR som PA-18-95

28.09.94: Reg. OY-AZR til Flyvematerielkommandoen, Værløse. Bruger - Foreningen af tidligere  og Nuværende Hærflyvere, FSN Vandel. v/Kaj Andersen, Bredsten

00.00.??: Flyttet til Karup, Gedhus

23.02.06: Slettet efter ejers ønske

31.05.12: Set på transportvogn i Karup, på vej nord på (udstilles til Åbent Hus, Ålborg )

00.06.12: Det bestemmes, at flyet skal gøres flyvedygtigt (opbevares på FSN KAR)

 

FOTOS