OY-AUY

Auster J/1 Autocrat
Byggenummer: 2241
Byggeår: 1947
OY-register: 1990-
Registreringer: G-AJAI, OE-AAH, D-EJSA, OY-AUY

LOG


04.02.47: Reg. G-AJAI til Auster Aircraft Ltd, Rearsby

15.04.47: Zen Drains and Excuvations Ltd, Whittlesey

27.08.52: Geoffrey Charles Eveleigh, Essex

30.09.55: Slettet i England

24.10.55: Importtilladelse udstedt (motor Cirrus Minor II 4593, JE 101/23/949) som OE-AAH

09.05.56: Toldbehandlet, Innsbruck

18.05.57: Prøveflyvning efter hovedeftersyn, Innsbruck

01.09.57: Lagt op for vinteren. TT 776:47t og 3556 landinger

01.11.57: Cirrus Minor II c/n 4593 udtaget

22.01.58: Cirrus Minor II A c/n 1085 isat

02.05.58: TT 912:05t g 4710 landinger (Sidste indføring i logbog nr.2) (se 01.01.60)

03.07.59: Købekontrakt fra Motorfliegersektion im Automobil- und Touringclub Tirol til Erwin Obser  (Pris: ÖS 61.727,-) og flyet til overtagelse samme dag

24.09.59: Erwin Obser, Insbruk. Bruger:  Östereichische Aero Club, Innsbruck

01.01.60: TT 255:42t  og 684 landinger (første indføring i rejsebog nr.3) (mon ikke det er 1255)

13.06.60: Testfløjet, Innsbruck. TT 311:55t og 801 landinger

14.06.60: Cirrus Minor II A c/n 1085 udtaget (grundet revne i motorblok)

27.01.61: Cirrus Minor II A c/n 1117 isat

                14.03.61: TT 10t

                11.04.62: TT 158t

                20.09.63: TT 290:53t

                16.10.64: TT 328:57t

                 05.01.66: TT 376:22t

                 10.05.67: 50 timers eftersyn (som D-EJSA) TT 441t

                  03.08.73: Ny propel

                  23.09.76: Overført til dansk logbog: OY-AUY TT 731:36t

30.01.61: Testflyvning efter motorskifte (reservetank monteret)

14.03.61: Brev fra BfZ til ÖAC: Flyet er ikke luftdygtigt før reservetank er fjernet eller tankmåler er  monteret (tanken plomberes)

30.12.61: TT 438:27t og 1143 landinger

11.04.62: Prüfbericht. TT 1418/460t. Lærred er slidt. Flyet er "godt brugt".

11.10.62: Ikke længere tilladelse til kommerciel luftfart, men kun til privat brug (brev fra  Bundesamt für Zivilluftfahrt, Wien (BfZ))

09.12.62: TT 585:15t 1435 landinger

27.03.63: LDB forlænges til 30.6.63 (igen brev fra BfZ). Derefter skal lærred fornyes

03.06.63: Fløjet Innsbruck - St.Johan (for demo (3 flyvninger)

26.06.63: Fløjet Innsbruck - LOWS

19.08.63: Hovedoverhalet

29.08.63: Fritz Reiter, St. Johan, Tyrol

19.09.63: Testfløjet (3 flyvninger) efter hovedeftersyn

20.09.63: Færget LOWS - St. Johann

25.09.63: Brev fra BfL til Fritz Reiter, at LDB er udløbet 30.6.63

29.12.63: TT 628:42t og 1574 landinger

29.05.64: Rettelse i logbog: TT 1598:43t (38:04t efter sidste hovedeftersyn)

14.09.64: Årligt eftersyn, Salzburg

16.10.64: TT 1598:43t (Prüfbericht)

21.11.64: Fløjet Salzburg - Zell. TT 641:27t og 1598 landinger. (se 29.05.64) (Pilot: Kreuzthaler)

19.01.65: ÖFAG - Östereichische Fahrzeugbaugesellschaft m.b.H.Salzburg

28.02.65: 5 flyvninger fra Zell. (Pilot: Resch)

14.03.65: Zell - Salzburg - Munchen (Pilot: Roth)

04.04.65: Munchen - Aalen, TT 644:52, 1606 landinger. (Pilot: Roth)

16.05.65: Friedrich Roth, Ellwangen Vest-Tyskland, Bruger: ÖFAG

03.10.65: Færget Aalen - Reichenhall - Salzburg (lagt op for vinteren samt eftersyn) TT 683:47t og  1662 landinger

21.10.65: Hovedeftersyn påbegyndt hos Östereichische Fahrzeugbaugesellschaft m.b.H.Salzburg

Hale inkl ror og venstre vinge genopbygget. Alle skruer galvaniseret, tysksproget  instruktioner mm. påført instrumentbræt(betyder det at flyet har ground-loopet ?)

22.10.65: Erklæret ej luftdygtig, grundet bemærkning i papirerne (igen mistanken om mindre havari)

05.01.66: Hovedeftersyn afsluttet

05.01.66: Årligt eftersyn, Wien TT 1646:08t og 85,29 siden hovedoverhaling

08.01.66: Færget Salzburg - EDDM - Aalen (Pilot:Sommerauer)

26.12.66: TT 748:45t og 1744 landinger

27.01.67: D-EJSA reserveret til Herrn Friedrich Roth, Ellwangen/Jagst

15.04.67: Næste flyvning. Aalen - Nabern

25.04.67: Slettet i Østrig

00.05.67: Reg. D-EJSA

10.05.67: Eftersyn (som D-EJSA) (for ejer Friedrich Roth, Ellwangen)

00.00.67: "Bordbuch nr 2" oprettet. TT 1711t (siden overhaling 150t og motor 441t)

00.00.67: Solgt til Karl Fink, Göpp-Holzheim

24.06.67: Sidste flyvning med Pilot Roth.

28.10.67: Omskoling, Fink

26.12.67: TT 174:28t

20.12.68: Regning til Herrn Kaspar, Göppingen for 1 stk. variometer m.v.

25.12.68: TT 202:20t. Motor 492:20t

21.04.69: "Bordbuch nr 3" oprettet. TT 1763t  !!

21.04.69: Årligt eftersyn, Nabern-Teck TT 1736/202 t

24.04.69: Lindner (ny ejer?)

15.05.70: Årligt eftersyn, Nabern-Teck 1754/220t. Her bliver reservetanken igen monteret.

22.05.70: Regning fra W. Dittel KG til Gulsmedene Lang & Kasper, Göppingen/Württ. For levering  og montering af radio.  (med 13 faste frekvenser) Pris DM 4707,33

09.06.70 - 25.06.70: Udenlandstur. Bl.a. Lyon, Mt.Pellier, Barcelona, Malaga, Casablanca, Nouasser,  Safi og Alicante besøges. Pilot: Kasper

03.04.71: Næste flyvning

19.05.71: Årligt eftersyn, Nabern-Teck 1836/275t (Flyet får påmalet "Day-Glo" RAL 3003. da flyet  ikke er forsynet med batteri til radio mv)

24.10.71: TT 299:49t

30.03.72: Næste flyvning (til Frankrig !)

17.05.72: Årligt eftersyn, Nabern-Teck 1884/323t

04.08.73: Årligt eftersyn, 1921/360t (bl.a. ny propel monteret)

09.08.74: Årligt eftersyn, Kiener-Flug 1941/380t

20.06.75: Årligt eftersyn, 1951/390t

09.05.76: W. Kasper, sidste flyvning

18.05.76: Færget Berneck - Aalen - Elchengen - Dortmund. Pilot: Petrich

03.08.76: Årligt eftersyn, Märkischer Luftfahrt gesellschaft 1983/422t

23.09.76: Sidste indføring i Tysk logbog nr.3 (og er sikkert overgået til dansk logbog) TT 441:56t. /  Motor 731:36t

00.00.78: Slettet som solgt til Danmark

00.00.77: Ankomst til Danmark pr. lastbil til Jens Toft.

11.12.80: Reg. OY-AUY reserveret til Svend Aage Pedersen, Vamdrup

16.06.81: Reservationen slettet

Under genopbygning af Hans Hemmingsen, Vamdrup +

11.07.90: Reg. OY-AUY til Leif Brødsgaard Nissen, Kolding

 

FOTOS