OY-ATF (2)

de Havilland DHC-1 Chipmunk Mk.22
Byggenummer: C1/0256
Byggeår: 1953
OY-register: 2001-
Registreringer: WD319, EI-AHV, G-AOZJ, HB-TUE, OY-ATF "Igor"

LOG

f/n DHB 139

18.01.51: Leveret til RAF WD319  No 19 Reserve Flying School. Code "16" Op. Liverpool University Air Sqn

03.06.54: Overført til No 38 Maintennance Unit on loan (Short term storage)

21.12.54: Overført til No 9 Maintennance Unit, Cosford for storage

22.09.55: Overført til long term storage

20.02.56: Udbudt til salg fra No 9 Maintenance Unit (Lot no. 5/56/C.19b) - solgt til Montgomery´s Ltd, Irland. Som EI-AHV

26.06.56: Slettet af RAF lister

Leveret til Montgomery og conv. Til Mk. 22.

Færget til Irland i midlertidig reg. EI-AHV. Salget slettet, da køber døde

05.12.56: Ank. Croydon for sale

23.01.57: Reg. G-AOZJ til Airways Aero Assosiation Ltd

Til W.A. Webb (Flight Servicing Company Ltd)

11.11.57: Slettet som solgt som HB-TUE

00.00.76: Adskilt  for restaurering

07.12..82: Slettet som solgt til Erik Steen Christoffersen "BILL"  i adskilt stand

00.00.94: Byggesag OY-9404 til Erik Christoffersen, Charlottenlund, for genopbygning af HB-TUE.

00.00.95: 50%

00.00.96: 55%

00.00.97: 75%

00.00.98: 90%

00.00.99: 95%

00.00.00: 98%

94-99: Gennemgået restaurering med sideror, et krængeror, instrumenter og motor fra OY-ATF  (Gipsy Major 10 MkII no. 11536)

00.00.99: Reg. OY-ATF reserveret

25.10.01: Midlertidigt reg. OY-ATF til Erik Christoffersen, Ringsted

25.10.01: Flyvetilladelse udstedt.

04.05.02: Første flyvning efter restaurering.

11.09.06: Midlertidigt reg. OY-ATF til Erik Steen Christoffersen, Ringsted

24.09.12: Reg. OY-ATF til Erik Steen Christoffersen, Charlottenlund

 

FOTOS